کولینگ تاور مهتاب گستر کولینگ تاور مهتاب گستر .

کولینگ تاور مهتاب گستر

یخساز صنعتی - مهتاب گستر

یخساز صنعتی - مهتاب گستر

یخساز صنعتی | خرید یخساز از 10 کیلو تا 1000 کیلو

یخساز صنعتی دستگاهی است که برای تولید یخ صنعتی به کار می‌رود. این دستگاه درون یک واحد بزرگ قرار می‌گیرد و به منظور خنک کردن و یخ‌زدایی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه یخساز صنعتی از چند بخش اصلی تشکیل می‌شود که عبارتند از:

1. کمپرسور: این بخش اصلی دستگاه مسئول فشرده سازی و گرمایش بخش ترکیب یخ بخار می‌باشد. کمپرسور، به عنوان قلب دستگاه یخ ساز شناخته می‌شود که وظیفه اصلی آن به حرکت در آوردن مبرد یا همان گاز فرئون در داخل لوله‌ها است. کمپرسور گاز فشرده شده را به سیستم ارسال می‌کند تا در اثر تماس با هوا سرما بخش‌های ترکیب یخ شود.

2. کندانسور: این بخش برای گرفتن حرارت از محیط و تبادل حرارت با گرفتن حرارت از بخش ترکیب یخ به کمپرسور وحدت کار می‌کند. از آنجا که کمپرسور گرم می‌شود، کندانسور این حرارت را از دست می‌دهد و کمپرسور را سرد نگه می‌دارد. کندانسور می‌تواند هوایی و یا آبی باشد. کندانسورهای هوایی به دلیل داشتن فن و کندانسورهای آبی با استفاده از سیستم خنک کننده عمل خنک سازی را انجام می‌دهند.

3. مبدل حرارتی: این بخش در تبادل حرارت بین هوا و بخش ترکیب یخ واقع شده است. هوا در اثر تماس با بخش ترکیب یخ سرد می‌شود، در حالی که بخش ترکیب یخ از حرارت هوا سرما می‌گیرد و به تبدیل بخار به یخ کمک می‌کند.

4. سیستم کنترل: این بخش مسئول کنترل و مدیریت عملکرد دستگاه است. آن راهنمایی کنترل دما، فشار و سرعت کمپرسور و سایر عوامل تولید یخ است.

با استفاده از این بخش‌ها، دستگاه یخساز صنعتی قادر به تولید و ذخیره یخ بزرگی است که در صنایع مختلف مانند صنایع غذایی، صنایع شیمیایی و صنایع خنک‌کننده استفاده می‌شود.

یخ در دستگاه یخساز صنعتی چگونه تولید و برداشت می‌شود؟

آب از مخزن تحتانی یخ ساز با پمپ به سینی توزیع فوقانی فرستاده شده است. از آنجا به صورت لایه ریزشی بر روی صفحات یخ ساز که در داخل آنها سیال مبرد با دمای ۱۵ – درجه سانتی‌گراد در حال جوشیدن و تبخیر می‌باشد ریخته می‌شود. لایه‌های آب به یخ تبدیل شده و پس از رسیدن به ضخامت مطلوب که قابل تنظیم است. با تغییر سیکل از حالت کار به وضعیت دیفراست با ورود گاز گرم به صفحات، یخ تشکیل شده جدا شده و به پائین می‌ریزد. صفحات یخ با ریختن بر روی تیغه‌های خرد کننده به قطعات کوچک‌تر تبدیل شده است. در مخزن یخ ریخته که از آنجا توسط نوار نقاله می‌تواند به مکان مورد نظر منتقل شود.

ساخت یخساز بهداشتی

یخساز بهداشتی تقریبا مشابه یخساز قالبی است با این تفاوت که بسته های آب بسته بندی شده حبه‌ای داخل وان آب سرد یخساز بهداشتی هدایت و پس از یخ زدن خارج می‌شود و صرفا جهت مصارف خوراکی استفاده می‌شود.

در حالت کلی یخ سازهای صنعتی در 4 طرح اصلی، یخساز پولکی، یخساز قالبی، یخساز حبه‌ای و یخساز پودری ساخته می‌شوند. در واقع تفاوت اصلی این دستگاه‌ها در اندازه و شکل یخ تولیدی می‌باشد. هر کدام از این دستگاه‌های یخساز صنعتی مزایای خاص خود را دارند و موارد مصرف هر یک متفاوت می‌باشد.

دستگاه یخساز پولکی

این دستگاه نیز قادر به تولید یخ‌های پولکی و نازک می‌باشد. ساختار این یخ ساز کمی پیچیده‌تر از سایر یخسازها است و سازندگان این نوع یخسازها در داخل کشور انگشت شمار می‌باشند. از یخ‌های پولکی نیز در صنایع مختلف همچون سیستم‌های برودتی بتن، نگه داری از مواد غذایی، صنعت شیلات و ماهی گیری، صنایع شیمیایی و آزمایشگاهی، مصارف معمولی و ... استفاده وسیعی می‌شود.

دستگاه یخساز قالبی

در این یخسازهای صنعتی، ابعاد یخ تولید شده بزرگ و وزن آن نیز سنگین می‌باشد. به طور معمول یخساز قالبی، یخ‌هایی به طول بیش از یک متر و با وزن 25 کیلوگرم تولید می‌کند. یخ‌های قالبی علاوه بر مصرف خوراکی بیشتر در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، از یخ‌های قالبی در لنج‌های ماهی گیری، بچینگ بتن، کشتارگاه‌های دام و طیور و ... بیشتر استفاده می‌شود. یخساز قالبی به کارخانه یخسازی معروف است. این دستگاه‌ها در دو نوع ثابت و سیار ساخته می‌شوند.

اگر تعداد قالب‌های این یخساز کمتر از 800 عدد باشد، یخساز به صورت سیار طراحی شده و در غیر این صورت یخساز به صورت ثابت طراحی می‌شود. نکته قابل توجه در این نوع یخسازها، ابعاد و اندازه دستگاه می‌باشد. در قدیم کارخانه یخسازی نیاز به فضای بزرگ و نیروی کار زیاد داشت. در حالی که کارخانه یخسازی امروزی، فضای بسیار کم اشغال کرده و نیاز به نیروی کار آن چنانی نیز ندارند. در کارخانه یخسازی بر خلاف سایر دستگاه‌های یخساز صنعتی، از موتورهای هرماتیک استفاده می‌شود. این موتورها در مقایسه با موتورهای معمولی، دوام و عمر بیشتر و کیفیت بهتری دارند.

دستگاه یخساز حبه‌ای

این دستگاه یخساز صنعتی به منظور تولید یخ‌های حبه‌ای و مکعبی شکل ساخته شده‌اند. یخ حاصل از این دستگاه‌ها کاملا خوراکی بوده و برای مصارف خوراکی، خنک کردن مایعات و نوشیدنی ها و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. یخساز حبه‌ای در انواع مختلف یخساز خانگی، رستورانی، کافی شاپی و صنعتی طراحی و ساخته می‌شوند. تفاوت اصلی بین این مدل ها در ظرفیت تولید یخ و نحوه کارکرد آن می‌باشد. به عنوان مثال، در یخساز خانگی کوچک ظرفیت تولید یخ پایین و در حد 10 الی 15 کیلوگرم در شبانه روز است. زیرا این مقدار یخ حبه‌ای در منازل برای مصارف روزانه کفایت می‌کند و نیازی به ظرفیت بیشتری نیست. همچنین مخزن این نوع دستگاه‌ها به صورت دستی پر می‌شود.

یخ سازهای حبه‌ای وزن کمتر و ابعاد کوچک‌تری دارند. به یخساز خانگی، یخساز رو میزی نیز گفته می‌شود. استفاده از این یخ ساز تنها محدود به منزل نیست، از این یخساز می‌توان در محل و دفتر کار نیز استفاده کرد.

در یخسازهای رستورانی، کافی شاپی و صنعتی، ظرفیت تولید یخ بالا می‌باشد. همچنین عملکرد این یخساز ها تمام اتوماتیک بوده و دستگاه مستقیما به آب شهری وصل می‌شود. در مکان‌هایی همچون رستوران، هتل و ... نیاز به یخ در طول روز بسیار بیشتر از منزل می‌باشد. از این رو، مخزن یخسازی دستگاه یخ ساز رستورانی بیشتر از یخساز خانگی است.

یخسازهای صنعتی نیز بیشتر در آشپزخانه‌های صنعتی و هتل‌های بزرگ و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند. حجم تولید یخ در این یخ سازها به بیش از چند صد کیلو در طول شبانه روز می‌رسد. در یخسازهای حبه‌ای همانند یخچال‌های خانگی از موتورهای هرماتیک به عنوان منبع برودتی استفاده می‌شود.

دستگاه یخساز پودری

این یخساز یخ پودری و برفکی شکل تولید می‌کند. با توجه به این که یخ پودری سرعت بیشتری در خنک کردن و جذب گرما دارد، از یخ پودری این دستگاه، در کشتارگاه‌های ذبح دام و طیور استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که گوشت قرمز و همچنین گوشت طیور و ماهی ها به شدت در برابر گرما فاسد می‌شوند. به هنگام کشتار برای خنک کردن سریع و جلوگیری از فاسد شدن گوشت انواع دام و طیور از یخ های پودری استفاده می‌شود. استفاده دیگر از یخ‌های پودری مربوط به آبمیوه فروشی‌ها و ... می‌باشد که برای خنک کردن سریع نوشیدنی و ایجاد نوشیدنی تگرگی از آن استفاده می‌گردد.

یخساز صنعتی - مهتاب گستر

دلایل استفاده از دستگاه یخساز صنعتی

·        استفاده از دستگاه یخساز صنعتی باعث بهداشتی شدن محیط کار می‌شود.

·        دستگاه یخساز صنعتی موجب افزایش راندمان کار شده و باعث منظم شدن محیط کار می‌شود.

·        یخساز صنعتی با توجه به طراحی منحصر به فرد با تمامی محیط‌های قابل استفاده سازگاری دارد.

·        به کارگیری دستگاه یخساز صنعتی موجب کاهش مصرف برق شده و بسیار به صرفه می‌باشد.

خرید یخساز صنعتی از 10 کیلو تا 1000 کیلو

برای خرید یخساز صنعتی با ظرفیت 10 کیلو تا 1000 کیلو، برخی نکات مهم را می‌توان در نظر گرفت:

1. بررسی نیازها: ابتدا باید نیازهای خود را مشخص کنید. آیا برای صنایع غذایی، رستوران‌ها، هتل‌ها یا صنایع دیگری استفاده خواهید کرد؟ این موضوع می‌تواند نقش مهمی در انتخاب اندازه و ظرفیت یخساز صنعتی داشته باشد.

2. ظرفیت تولید یخ توسط دستگاه: بررسی ظرفیت تولید یخساز صنعتی بسیار مهم است. باید مطمئن شوید که ظرفیت تولید آن برای نیازهای شما کافی است. آیا نیاز به تولید یخ در حجم بزرگ دارید یا یخ به صورت مرتب و کم حجم تولید می‌کنید؟

3. کیفیت یخ تولیدی: مطمئن شوید که یخساز صنعتی قادر به تولید یخ با کیفیت بالا و بهداشتی است. این امر بسیار مهم است، به ویژه اگر برای صنایع غذایی استفاده می‌شود.

4. مصرف انرژی: در نظر داشته باشید که یخساز صنعتی انرژی زیادی مصرف می‌کند. بنابراین، انرژی مصرفی و کارایی انرژتیکی دستگاه را بررسی کنید و تمامیت قیمت انرژی را در نظر بگیرید.

5. نگهداری و تعمیرات: مهم است که میزان نگهداری و تعمیراتی که برای یخساز صنعتی لازم است را بدانید.

6. قیمت و بودجه: قیمت دستگاه و بودجه موجود خود را در نظر بگیرید و به تحقیق در مورد قیمت‌ها و امکاناتی که به همراه دستگاه‌ها ارائه می‌شود بپردازید. مطمئن شوید که قیمتی که پرداخت می‌کنید، به ارزش و کیفیت دستگاه مناسب باشد.

7. برند و شرکت سازنده: اطمینان حاصل کنید که دستگاه از یک برند معتبر و تولید کننده با سابقه، همچون شرکت مهتاب گستر تهیه می‌شود.

8. خدمات پس از فروش: مهم است که شرکتی که دستگاه را تهیه می‌کنید، خدمات پس از فروش مناسبی را ارائه کند. اطمینان حاصل کنید که شرکت قادر به تامین قطعات یدکی، تعمیرات و پشتیبانی تکنیکی است.

9. استانداردها و مجوزها: بررسی کنید که آیا دستگاه دارای استانداردها و مجوزهای لازم از سازمان‌های مربوطه می‌باشد. این نشانگرها کیفیت و اعتبار دستگاه را تعیین می‌کنند.

تولید دستگاه یخساز صنعتی

مجموعه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر در زمینه تولید انواع دستگاه یخساز صنعتی به صورت حرفه‌ای در حال فعالیت است. شما هرگونه نیازی که به انواع یخساز صنعتی و دیگر محصولات داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه‌ای ما در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص یخساز صنعتی و نحوه تولید آن و همچنین استعلام قیمت یخساز صنعتی به وب سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید.

یخساز صنعتی - مهتاب گستر


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۰۷:۴۰ توسط:شرکت مهتاب گستر موضوع: نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده