كولينگ تاور مهتاب گستر كولينگ تاور مهتاب گستر .

كولينگ تاور مهتاب گستر

ديگ بخار - مهتاب گستر

ديگ بخار - مهتاب گستر

ديگ بخار يا بويلر (Boiler) |  طرز كار | انواع | مشخصات فني | قيمت بويلر

ديگ بخار يا همان بويلر دستگاهي است كه براي توليد بخار يا آب گرم در صنايع و ساختمان‌ها استفاده مي‌شود.

بويلر عموماً براي توليد بخار با فشار بالا استفاده مي‌شود. آب در ديگ بخار به حرارت مي‌رسد و باعث تبديل شدن به بخار مي‌شود. اين بخار سپس در صنايع مختلف براي تأمين انرژي و گرمايش استفاده مي‌شود.

طرز كار ديگ بخار

بويلر يك تجهيز گرمايشي است كه براي توليد بخار يا آب گرم استفاده مي‌شود. طرز كار ديگ بخار به صورت كلي شامل مراحل زير مي‌باشد:

·   آماده‌سازي سوخت: ابتدا سوخت مورد نياز براي بويلر آماده مي‌شود. سوخت‌هاي متداول شامل گاز طبيعي، نفت سنگين، ذغال سنگ و بيوديزل مي‌شوند. سوخت از طريق سيستم انتقال به دستگاه بويلر منتقل مي‌شود.

·   احتراق: سوخت در دستگاه احتراق بر روي يك راكتور يا درون يك لوله قرار مي‌گيرد و با تركيب با هوا يا اكسيژن، عمليات احتراق آغاز مي‌شود. همزمان با احتراق، انرژي گرما توليد مي‌شود.

·   تبديل آب به بخار: در بويلرهاي آبگرم، آب از طريق يك سيستم لوله‌كشي، به ديگ بخار منتقل شده و در داخل بويلر تحت فشار و دماي بالا قرار مي‌گيرد. در نتيجه، آب به بخار تبديل مي‌شود.

·   تأمين بخار: بخار توليد شده در ديگ بخار از طريق لوله‌ها و سيستم‌هاي تأمين بخار به مكان‌هاي مورد نياز (مانند توربين‌ها، سيستم‌هاي گرمايشي و ...) منتقل مي‌شود.

·   كنترل و ايمني: در هر لحظه، عملكرد بويلر با استفاده از سنسورها و كنترل‌هاي مختلف، نظارت مي‌شود. پارامترهاي مهمي مانند فشار، دما و جريان بخار يا آب نظارت و كنترل مي‌شوند تا عملكرد ايمن و بهينه را تضمين كنند.

طرز كار دقيق يك ديگ بخار به نوع و مدل تجهيز، سيستم تأمين سوخت و ساير عوامل مربوطه بستگي دارد. لذا، هميشه پيشنهاد مي‌شود در هنگام نصب و استفاده از بويلر، دستورالعمل‌ها و راهنمايي‌هاي تامين كننده مورد رعايت قرار گيرد.

انواع ديگ‌هاي بخار

ديگ‌هاي بخار داراي انواع متنوعي هستند و بسته به نياز و كاربردهاي مختلف، مدل‌ها و انواع متفاوتي از اين تجهيزات وجود دارند. برخي از اصلي‌ترين انواع ديگ‌هاي بخار به شرح زير مي‌باشند:

v    بويلر بخار واترتيوب

بويلر بخار واترتيوب، يك نوع ديگ بخار از خانواده بويلرهاي آبگرم مي‌باشد كه در آن لوله‌هاي آب درون بويلر قرار دارند و آتش درون بويلر بر روي اطراف لوله‌ها قرار مي‌گيرد. حرارتي كه توسط آتش توليد مي‌شود به آب درون لوله‌ها منتقل شده و در نتيجه بخار توليد مي‌شود.

بويلر بخار واترتيوب از جمله بويلرهاي آبگرمي است كه كاربردهاي مختلفي دارد:

·   توليد بخار براي نيروگاه‌ها: اين نوع بويلر به طور گسترده در نيروگاه‌ها براي توليد بخار استفاده مي‌شود. بخار توليد شده توسط بويلر بخار واترتيوب از طريق سيستم لوله‌ها به توربين‌ها منتقل شده و براي توليد برق استفاده مي‌شود.

·   صنعت پتروشيمي: در صنعت پتروشيمي، بويلر بخار واترتيوب معمولاً براي تأمين بخار با فشار و دماي بالا استفاده مي‌شود. بخار توليد شده براي فرآيندهاي گرمايش، تصفيه، تقطير و ساير فعاليت‌هاي صنعتي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

·   صنعت نفت و گاز: در صنعت نفت و گاز، بخار توليد شده توسط بويلر بخار واترتيوب براي استفاده در عمليات حفاري، تقطير، تصفيه و ساير فرآيندهاي مربوط به صنعت نفت و گاز به كار مي‌رود.

·   گرمايش ساختمان‌ها و سيستم‌هاي صنعتي: ديگ بخار واترتيوب براي تأمين بخار گرمايشي در سيستم‌هاي گرمايش ساختمان‌ها و ساير سيستم‌هاي صنعتي نيز استفاده مي‌شود. بخار توليد شده مي‌تواند با استفاده از سيستم‌هاي توزيع به مناطق مختلف منتقل شده و براي گرمايش هوا و آب استفاده شود.

بويلر بخار واترتيوب به دليل قدرت بخارزايي و قابليت تأمين بخار با فشار و دماي بالا، در بسياري از صنايع و فرآيندهاي صنعتي كه نياز به بخار دارند، با ارزش و مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

v    ديگ بخار فايرتيوب

ديگ بخار فايرتيوب نوعي ديگر از بويلرها است كه به وسيله فناوري فايرتيوب (Firetube) ساخته شده است. در اين نوع ديگ بخار، لوله‌هاي آتشخانه در داخل مخزن آب قرار گرفته‌اند. آب درون لوله‌هاي آتشخانه مي‌گذرد و حرارتي كه توسط آتش خروجي ايجاد مي‌شود، در اين آب منتقل مي‌شود. بعد از جابجايي حرارت، آب به حالت بخار در مي‌آيد و به عنوان يك منبع انرژي قابل استفاده قرار مي‌گيرد.

ديگ بخار فايرتيوب در صنايع مختلف مورد استفاده قرار مي‌گيرد. برخي از كاربردهاي اصلي آن عبارتند از:

- تأمين حرارت و بخار براي توليد برق و نيروگاه‌ها

- تامين حرارت براي فرآيندهاي صنعتي

- گرمايش ساختمان‌ها و سيستم‌هاي گرمايشي

- استفاده در صنايع پتروشيمي، نساجي و غذايي براي فرآوري مواد و توليد انرژي حرارتي

در كل، ديگ بخار فايرتيوب به عنوان يك منبع گرما و انرژي مهم در صنايع و ساختمان‌ها استفاده مي‌شود.

ديگ بخار - مهتاب گستر

ديگ بخار صنعتي يا بويلر صنعتي

ديگ بخار صنعتي يك تجهيز صنعتي است كه براي توليد بخار با استفاده از سوخت و يا انرژي حرارتي ديگر استفاده مي‌شود. اين نوع ديگ‌هاي بخار عمدتاً در صنايع مختلف براي تأمين بخار مورد نياز در فرآيندهاي توليد، گرمايش ساختمان‌ها، تامين انرژي برق و استفاده‌هاي ديگر مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

بويلر صنعتي معمولاً داراي قطعاتي از جمله مخزن آب، لوله‌هاي آتش، سيستم سوخت‌رساني، صفحات انتقال حرارت، سيستم كنترل و ساير اجزا مي‌باشد. سوخت‌هاي مورد استفاده در ديگ بخار صنعتي شامل گاز طبيعي، نفت سنگين، زغال سنگ، بيوماس و سوخت‌هاي ديگر است. با هيترهاي مختلف، سوخت در ديگ سوخته مي‌شود و حرارت توليد شده را به آب منتقل مي‌كند. سپس آب به حالت بخار در مي‌آيد و مي‌تواند به عنوان منبع انرژي استفاده شود.

استفاده از ديگ بخار صنعتي به دليل توانايي تأمين بخار با فشار و دماي موردنياز و نيز سهولت استفاده در صنايع مختلف از جمله صنايع پتروشيمي، نيروگاه‌ها، توليد خوراك دام و طيور، فرآوري مواد غذايي، صنايع نساجي و ديگر صنايع بسيار متنوع است.

مشخصات فني ديگ بخار

مشخصات فني ديگ بخار عموماً شامل موارد زير است:

·   ظرفيت: ظرفيت ديگ بخار به ميزان بخار توليدي در واحد زمان (معمولاً كيلوگرم در ساعت يا تن در ساعت) اشاره دارد.

·   فشار كاري: فشار بخار توليد شده در داخل ديگ، اندازه‌گيري شده در واحد فشار (معمولاً بار يا پاسكال) است. اين فشار معمولاً توسط سيستم‌هاي ايمني كنترل مي‌شود.

·        دماي كاري: دماي بخار توليدي در داخل ديگ، كه غالباً در واحد درجه سلسيوس اندازه‌گيري مي‌شود.

·   بازده حرارتي: عملكرد ديگ بخار را نشان مي‌دهد و نسبت بين حرارتي كه به بخار منتقل مي‌شود و حرارت مصرفي براي توليد بخار را مشخص مي‌كند. بازده حرارتي عموماً به صورت درصد اعلام مي‌شود.

·   سوخت مورد استفاده: نوع سوختي كه در ديگ بخار استفاده مي‌شود، مانند گاز طبيعي، نفت سنگين، زغال سنگ، زيست‌توده يا بيومس (Biomass) و غيره.

·   ابعاد و وزن: ابعاد و وزن ديگ بخار نيز در مشخصات فني ممكن است ذكر شود و اين اطلاعات به طور معمول در تعيين محل اجراي ديگ و حمل و نقل آن مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

·   سيستم كنترل: نحوه كنترل و مانيتورينگ ديگ بخار را مي‌توان در مشخصات فني آن مشاهده كرد. اين موارد شامل سنسورها، كنترلرها، صفحه نمايش و ساير اجزاي مربوطه است.

·   استانداردها و تاييديه‌ها: اطلاعات مربوط به استانداردها و تاييديه‌هايي كه ديگ بخار مورد نياز بايد دارا باشد نيز ممكن است در مشخصات فني ذكر شود.

توجه داشته باشيد كه مشخصات فني ديگ بخار ممكن است بسته به كاربردهاي خاص و توليد كننده مختلف متفاوت باشد.

ديگ بخار - مهتاب گستر

قيمت ديگ بخار

قيمت ديگ بخار ممكن است تحت تأثير عوامل متعددي قرار بگيرد. برخي از اين عوامل عبارتند از:

·   ظرفيت ديگ: ظرفيت ديگ بخار، به معناي ميزان بخار توليدي در واحد زمان است. بدون شك، ديگ با ظرفيت بزرگ‌تر قيمت بيشتري خواهد داشت.

·   فشار كاري: فشار بخار مورد نياز و فشار كاري ديگ نيز مي‌تواند تأثير قابل توجهي در قيمت ديگ بخار داشته باشد. ديگ‌هايي با فشارهاي بالاتر معمولاً هزينه بيشتري دارند.

·   مواد ساخت و كيفيت ساخت: نوع مواد ساخت استفاده شده در ساخت ديگ بخار، مانند فولادهاي ويژه مرغوب، پوشش‌هاي مقاوم در برابر خوردگي و ساير متريال‌ها، تأثير قابل توجهي در قيمت نهايي ديگ دارد.

·   سيستم اتوماسيون: سيستم كنترل پيشرفته و امكانات اتوماسيون در ديگ بخار نيز ممكن است هزينه را افزايش دهد. اين امكانات عموماً براي كنترل دقيق‌تر، بهينه‌تر و ايمن‌تر عملكرد ديگ بخار استفاده مي‌شوند.

·   تكنولوژي و مقياس: نوع تكنولوژي استفاده شده در ديگ بخار و اندازه پروژه نيز تأثير مهمي در قيمت ديگ خواهد داشت. تكنولوژي‌هاي پيشرفته و ديگ‌هايي با طراحي و ساخت پيچيده قيمت بالاتري دارند.

·   پيشرفته تر بودن سيستم‌هاي تأمين سوخت و تجهيزات جانبي: هزينه تجهيزات جانبي مورد نياز براي سوخت‌رساني و سيستم‌هاي تأمين سوخت ديگ نيز ممكن است در قيمت نهايي تأثير گذار باشد.

·   استانداردها و مقررات: رعايت استانداردها و مقررات ايمني، زيست محيطي و ساخت و ساز ممكن است نياز به استفاده از تجهيزات خاص و آزمون‌هاي تأييديه داشته باشد كه به قيمت نهايي ديگ افزوده مي‌شود.

توجه داشته باشيد كه اين فاكتورها مي‌توانند متغير باشند و قيمت بويلر بخار ممكن است بسته به نيازها، تكنولوژي استفاده شده و سفارشي‌سازي‌هاي خاص متفاوت باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۵۲:۲۸ توسط:شركت مهتاب گستر موضوع: نظرات (0)

مبدل حرارتي - مهتاب گستر

مبدل حرارتي - مهتاب گستر

مبدل حرارتي (هيت اكسچنجر) | مبدل گرمايي

مبدل حرارتي (Heat exchanger) يا مبدل گرمايي، دستگاهي است كه براي انتقال حرارت بين دو ماده يا جريان حرارتي مجزا استفاده مي‌شود. اين دستگاه در فرآيندهاي صنعتي و سيستم‌هاي گرمايشي و سرمايشي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

هيت اكسچنجر معمولاً شامل دو جريان مختلف است كه از طريق يك سطح تماس مشترك به هم متصل مي‌شوند. يك جريان معمولاً حاوي حرارتي است كه بايد منتقل شود (مانند آب گرم) و جريان ديگر معمولاً حاوي ماده‌اي است كه نياز به گرما يا سردي دارد (مانند آب سرد).

وظيفه مبدل حرارتي اين است كه حرارت را از جريان گرم به جريان سرد منتقل كند، به گونه‌اي كه دماي جريان گرم كاهش يابد و دماي جريان سرد افزايش يابد. اين انتقال حرارت مي‌تواند به صورت مستقيم (ماده‌ها مستقيماً با يكديگر تماس داشته باشند) يا غير مستقيم (با استفاده از يك جداره جداكننده) انجام شود.

مبدل‌هاي گرمايي در انواع مختلف و اندازه‌ها و با استفاده از تكنولوژي‌هاي متفاوتي ساخته مي‌شوند. برخي از نوع‌هاي معروف مبدل حرارتي شامل تعويض مبدل حرارتي لوله‎‌اي، صفحه‌اي و هوا خنك يا پره دار هستند. هر نوع مبدل حرارتي ويژگي‌ها و كاربردهاي خاص خود را دارد.

نحوه عملكرد مبدل حرارتي

مبدل حرارتي دستگاهي است كه براي انتقال حرارت از يك محيط به محيط ديگر استفاده مي‌شود. عملكرد مبدل حرارتي بستگي به نوع آن دارد، اما در كل مي‌توان به صورت عمومي اين روند را شرح داد.

مبدل گرمايي اغلب از دو جداره تشكيل شده است كه ميان آنها ماده‌اي با خواص حرارتي خوب قرار دارد. معمولاً اين ماده يك فلوئيد است كه به عنوان وسيله‌اي براي انتقال حرارت بين دو محيط استفاده مي‌شود.

عملكرد مبدل حرارتي به اين صورت است كه حرارت از يك محيط (ماده يا سيال) با دماي بالا به محيط ديگري با دماي پايين منتقل مي‌شود. اين انتقال حرارت معمولاً به دو صورت اتصال مستقيم و يا اتصال غير مستقيم انجام مي‌شود.

در اتصال مستقيم، دو محيط با يكديگر در تماس مستقيم هستند و حرارت به صورت مستقيم از يك محيط به محيط ديگر منتقل مي‌شود. مثالي از اين نوع مبدل حرارتي، لوله‌هاي گرمايشي هستند كه آب گرم از آنها عبور مي‌كند و حرارت را به محيط اطراف منتقل مي‌كند.

در اتصال غير مستقيم، دو محيط با يكديگر در تماس نيستند و حرارت به وسيله يك ماده واسطه يا فلوئيدي منتقل مي‌شود. در اين حالت، ماده يا فلوئيد واسطه حرارت را از يك محيط دريافت مي‌كند و سپس اين حرارت را به محيط ديگر منتقل مي‌كند. مثالي از اين نوع مبدل گرمايي، يك بويلر است كه حرارت را از سوخت سوزانده شده دريافت كرده و آب را گرم مي‌كند.

به طور خلاصه، عملكرد مبدل حرارتي بر اساس نوع آن متفاوت است، اما هدف اصلي آن انتقال حرارت از يك محيط به محيط ديگر است.

انتقال حرارت بهينه با استفاده از مبدل‌هاي حرارتي

استفاده از مبدل‌هاي حرارتي در انتقال حرارت بهينه مي‌تواند بسيار مفيد باشد. مبدل‌هاي حرارتي، ساختارهايي هستند كه براي انتقال حرارت بين دو منطقه با دماي متفاوت استفاده مي‌شوند. اين ساختارها معمولاً شامل مواد خاصي هستند كه خواص حرارتي مناسبي دارند.

استفاده از مبدل‌هاي گرمايي بهينه، به شما كمك مي‌كند تا انتقال حرارت را بهبود بخشيد و از انرژي صرفه‌جويي كنيد. اين مبدل‌ها مي‌توانند در انواع مختلفي از برنامه‌ها و صنايع مورد استفاده قرار گيرند، از جمله صنعت خودروسازي، الكترونيك، پزشكي و غيره.

به طور كلي، مبدل‌هاي حرارتي به دو صورت عمده عمل مي‌كنند: هدايت حرارت و انتقال حرارت اشعه‌اي. در هدايت حرارت، انتقال حرارت از طريق تماس مستقيم بين دو منطقه انجام مي‌شود، در حالي كه در انتقال حرارت اشعه‌اي، انتقال حرارت از طريق تابش انجام مي‌شود.

با استفاده از مبدل‌هاي حرارتي بهينه، مي‌توانيد كارايي سيستم‌هاي حرارتي را افزايش دهيد، از افت حرارتي كاهش يابيد و نياز به انرژي كمتري براي انتقال حرارت داشته باشيد.

مبدل حرارتي - مهتاب گستر

مبدل حرارتي چه كاربردي براي صنايع دارد؟

مبدل گرمايي در صنايع كاربردهاي بسيار مهمي دارد. اين تجهيزات قادر به انتقال حرارت از يك محيط به محيط ديگر هستند و در ايجاد فرآيندهاي حرارتي موثر و بهينه نقش مهمي را ايفا مي‌كنند.

يكي از كاربردهاي اصلي مبدل حرارتي در صنايع، استفاده در سيستم‌هاي تهويه مطبوع است. مبدل حرارتي در اين سيستم‌ها به منظور انتقال حرارت بين هوا و آب استفاده مي‌شود. همچنين، در سيستم‌هاي خنك كننده و بخاري‌ها نيز از مبدل حرارتي استفاده مي‌شود.

در صنايع نفت و گاز، مبدل حرارتي براي خنك كردن گازها و مايعات استفاده مي‌شود. همچنين، در صنايع شيميايي، مبدل حرارتي به منظور جداسازي و تبادل حرارت ميان مواد استفاده مي‌شود.

علاوه بر اين، در صنايع غذايي، مبدل حرارتي براي پاستوريزه كردن و خنك كردن مايعات مورد استفاده قرار مي‌گيرد. همچنين، در صنايع الكترونيكي و خودروسازي نيز از مبدل حرارتي براي خنك كردن قطعات الكترونيكي و موتورها استفاده مي‌شود.

به طور كلي، مبدل حرارتي در صنايع بهبود كارايي فرآيندهاي حرارتي، صرفه‌جويي در مصرف انرژي و افزايش عمر دستگاه‌ها و تجهيزات مورد استفاده مي‌شود.

مبدل‌ حرارتي چه نقشي در سيستم‌هاي گرمايشي و سرمايشي دارد؟

مبدل حرارتي نقش بسيار مهمي در سيستم‌هاي گرمايشي و سرمايشي دارد. اين دستگاه‌ها براي انتقال حرارت از يك محيط به محيط ديگر استفاده مي‌شوند. در سيستم‌هاي گرمايشي، مبدل حرارتي حرارت را از يك منبع گرم به هوا يا آب سرمازده منتقل مي‌كند تا فضا را گرم كند.

در سيستم‌هاي سرمايشي، مبدل گرمايي حرارت را از فضاي داخلي يا آب سرمازده به هوا يا آب سرد منتقل مي‌كند تا فضا را سرد كند. اين دستگاه‌ها با استفاده از روش‌هاي مختلفي مانند جريان هوا، جريان آب يا تبادل حرارت از طريق رادياتورها، كويل‌ها و پره‌ها، انتقال حرارت را بهبود مي‌بخشند و براي راحتي و راضي بودن افراد در داخل ساختمان‌ها تأثير گذار هستند.

اهميت استفاده از مبدل‌ حرارتي در استخرها

استفاده از مبدل حرارتي در استخرها اهميت بسياري دارد. اين مبدل‌ها كه به طور معمول در قالب يك سيستم حرارتي نصب مي‌شوند، براي تنظيم و كنترل دماي آب استخر استفاده مي‌شوند. مبدل‌هاي گرمايي به طور معمول از جريان آب شهري استفاده مي‌كنند و با استفاده از يك دستگاه مكانيكي يا الكتريكي، حرارت را از آب شهري جذب مي‌كنند و آن را به آب استخر منتقل مي‌كنند.

استفاده از مبدل حرارتي در استخرها به دلايل زير مي‌تواند مفيد باشد:

·   كنترل دما: مبدل‌هاي حرارتي به صورت مداوم دماي آب استخر را كنترل مي‌كنند. اين امر به مديريت بهتر دماي آب و راحتي استفاده كنندگان كمك مي‌كند.

·   صرفه‌جويي در انرژي: با استفاده از مبدل حرارتي، حرارت آب شهري كه در حالت عادي به هدر مي‌رود، با استفاده از مبدل گرمايي ذخيره مي‌شود. اين امر باعث صرفه‌جويي در مصرف انرژي و كاهش هزينه‌هاي گرمايش آب استخر مي‌شود.

·   حفظ تميزي آب: استفاده از مبدل حرارتي به كاهش استفاده از مواد شيميايي براي حفظ تميزي آب استخر كمك مي‌كند. زيرا با كنترل دماي آب، رشد ميكروب‌ها و جلبك‌ها كاهش مي‌يابد.

به طور كلي، استفاده از مبدل حرارتي در استخرها مي‌تواند منجر به بهبود كارايي و كيفيت آب استخر شود و همچنين در صرفه‌جويي در مصرف انرژي و هزينه‌هاي مربوط به گرمايش آب كمك كند.

مبدل حرارتي - مهتاب گستر

انتخاب مبدل مناسب در فشار و دماهاي مختلف

دو پارامتر «دما» و «فشار» در كاربري‌هاي مختلف، براي انتخاب مبدل‌هاي حرارتي مناسب بسيار پراهميت است. به طور كلي، كارشناسان دو ميزان دما و فشار را براي انتخاب مبدل گرمايي در نظر گرفته‌اند:

چنانچه فشار در حدود 350 بار و دماي سيالات در حدود 600 درجه سانتي‌گراد باشد، از مبدل‌هايي استفاده مي‌شود كه از يك تيوب لوله بلند مارپيچ تشكيل شده است.

چنانچه دما و فشار سيال تا اين حد سنگين و پرفشار باشد، از نوعي مبدل بهره گرفته مي‌شود كه عمليات تبادل حرارت ميان دو سيال را از طريق جداره لوله‌ها صورت مي‌دهد. ساختار اين مدل مبدل‌ها بدين گونه است كه يكسري از تيوب‌ها داخل پوسته جاسازي شده و موجب تبادل حرارت مي‌شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۴۴:۳۱ توسط:شركت مهتاب گستر موضوع: نظرات (0)

يخساز صنعتي - مهتاب گستر

يخساز صنعتي - مهتاب گستر

يخساز صنعتي | خريد يخساز از 10 كيلو تا 1000 كيلو

يخساز صنعتي دستگاهي است كه براي توليد يخ صنعتي به كار مي‌رود. اين دستگاه درون يك واحد بزرگ قرار مي‌گيرد و به منظور خنك كردن و يخ‌زدايي در صنايع مختلف مورد استفاده قرار مي‌گيرد. دستگاه يخساز صنعتي از چند بخش اصلي تشكيل مي‌شود كه عبارتند از:

1. كمپرسور: اين بخش اصلي دستگاه مسئول فشرده سازي و گرمايش بخش تركيب يخ بخار مي‌باشد. كمپرسور، به عنوان قلب دستگاه يخ ساز شناخته مي‌شود كه وظيفه اصلي آن به حركت در آوردن مبرد يا همان گاز فرئون در داخل لوله‌ها است. كمپرسور گاز فشرده شده را به سيستم ارسال مي‌كند تا در اثر تماس با هوا سرما بخش‌هاي تركيب يخ شود.

2. كندانسور: اين بخش براي گرفتن حرارت از محيط و تبادل حرارت با گرفتن حرارت از بخش تركيب يخ به كمپرسور وحدت كار مي‌كند. از آنجا كه كمپرسور گرم مي‌شود، كندانسور اين حرارت را از دست مي‌دهد و كمپرسور را سرد نگه مي‌دارد. كندانسور مي‌تواند هوايي و يا آبي باشد. كندانسورهاي هوايي به دليل داشتن فن و كندانسورهاي آبي با استفاده از سيستم خنك كننده عمل خنك سازي را انجام مي‌دهند.

3. مبدل حرارتي: اين بخش در تبادل حرارت بين هوا و بخش تركيب يخ واقع شده است. هوا در اثر تماس با بخش تركيب يخ سرد مي‌شود، در حالي كه بخش تركيب يخ از حرارت هوا سرما مي‌گيرد و به تبديل بخار به يخ كمك مي‌كند.

4. سيستم كنترل: اين بخش مسئول كنترل و مديريت عملكرد دستگاه است. آن راهنمايي كنترل دما، فشار و سرعت كمپرسور و ساير عوامل توليد يخ است.

با استفاده از اين بخش‌ها، دستگاه يخساز صنعتي قادر به توليد و ذخيره يخ بزرگي است كه در صنايع مختلف مانند صنايع غذايي، صنايع شيميايي و صنايع خنك‌كننده استفاده مي‌شود.

يخ در دستگاه يخساز صنعتي چگونه توليد و برداشت مي‌شود؟

آب از مخزن تحتاني يخ ساز با پمپ به سيني توزيع فوقاني فرستاده شده است. از آنجا به صورت لايه ريزشي بر روي صفحات يخ ساز كه در داخل آنها سيال مبرد با دماي ۱۵ – درجه سانتي‌گراد در حال جوشيدن و تبخير مي‌باشد ريخته مي‌شود. لايه‌هاي آب به يخ تبديل شده و پس از رسيدن به ضخامت مطلوب كه قابل تنظيم است. با تغيير سيكل از حالت كار به وضعيت ديفراست با ورود گاز گرم به صفحات، يخ تشكيل شده جدا شده و به پائين مي‌ريزد. صفحات يخ با ريختن بر روي تيغه‌هاي خرد كننده به قطعات كوچك‌تر تبديل شده است. در مخزن يخ ريخته كه از آنجا توسط نوار نقاله مي‌تواند به مكان مورد نظر منتقل شود.

ساخت يخساز بهداشتي

يخساز بهداشتي تقريبا مشابه يخساز قالبي است با اين تفاوت كه بسته هاي آب بسته بندي شده حبه‌اي داخل وان آب سرد يخساز بهداشتي هدايت و پس از يخ زدن خارج مي‌شود و صرفا جهت مصارف خوراكي استفاده مي‌شود.

در حالت كلي يخ سازهاي صنعتي در 4 طرح اصلي، يخساز پولكي، يخساز قالبي، يخساز حبه‌اي و يخساز پودري ساخته مي‌شوند. در واقع تفاوت اصلي اين دستگاه‌ها در اندازه و شكل يخ توليدي مي‌باشد. هر كدام از اين دستگاه‌هاي يخساز صنعتي مزاياي خاص خود را دارند و موارد مصرف هر يك متفاوت مي‌باشد.

دستگاه يخساز پولكي

اين دستگاه نيز قادر به توليد يخ‌هاي پولكي و نازك مي‌باشد. ساختار اين يخ ساز كمي پيچيده‌تر از ساير يخسازها است و سازندگان اين نوع يخسازها در داخل كشور انگشت شمار مي‌باشند. از يخ‌هاي پولكي نيز در صنايع مختلف همچون سيستم‌هاي برودتي بتن، نگه داري از مواد غذايي، صنعت شيلات و ماهي گيري، صنايع شيميايي و آزمايشگاهي، مصارف معمولي و ... استفاده وسيعي مي‌شود.

دستگاه يخساز قالبي

در اين يخسازهاي صنعتي، ابعاد يخ توليد شده بزرگ و وزن آن نيز سنگين مي‌باشد. به طور معمول يخساز قالبي، يخ‌هايي به طول بيش از يك متر و با وزن 25 كيلوگرم توليد مي‌كند. يخ‌هاي قالبي علاوه بر مصرف خوراكي بيشتر در صنايع مختلف مورد استفاده قرار مي‌گيرند. به عنوان مثال، از يخ‌هاي قالبي در لنج‌هاي ماهي گيري، بچينگ بتن، كشتارگاه‌هاي دام و طيور و ... بيشتر استفاده مي‌شود. يخساز قالبي به كارخانه يخسازي معروف است. اين دستگاه‌ها در دو نوع ثابت و سيار ساخته مي‌شوند.

اگر تعداد قالب‌هاي اين يخساز كمتر از 800 عدد باشد، يخساز به صورت سيار طراحي شده و در غير اين صورت يخساز به صورت ثابت طراحي مي‌شود. نكته قابل توجه در اين نوع يخسازها، ابعاد و اندازه دستگاه مي‌باشد. در قديم كارخانه يخسازي نياز به فضاي بزرگ و نيروي كار زياد داشت. در حالي كه كارخانه يخسازي امروزي، فضاي بسيار كم اشغال كرده و نياز به نيروي كار آن چناني نيز ندارند. در كارخانه يخسازي بر خلاف ساير دستگاه‌هاي يخساز صنعتي، از موتورهاي هرماتيك استفاده مي‌شود. اين موتورها در مقايسه با موتورهاي معمولي، دوام و عمر بيشتر و كيفيت بهتري دارند.

دستگاه يخساز حبه‌اي

اين دستگاه يخساز صنعتي به منظور توليد يخ‌هاي حبه‌اي و مكعبي شكل ساخته شده‌اند. يخ حاصل از اين دستگاه‌ها كاملا خوراكي بوده و براي مصارف خوراكي، خنك كردن مايعات و نوشيدني ها و ... مورد استفاده قرار مي‌گيرد. يخساز حبه‌اي در انواع مختلف يخساز خانگي، رستوراني، كافي شاپي و صنعتي طراحي و ساخته مي‌شوند. تفاوت اصلي بين اين مدل ها در ظرفيت توليد يخ و نحوه كاركرد آن مي‌باشد. به عنوان مثال، در يخساز خانگي كوچك ظرفيت توليد يخ پايين و در حد 10 الي 15 كيلوگرم در شبانه روز است. زيرا اين مقدار يخ حبه‌اي در منازل براي مصارف روزانه كفايت مي‌كند و نيازي به ظرفيت بيشتري نيست. همچنين مخزن اين نوع دستگاه‌ها به صورت دستي پر مي‌شود.

يخ سازهاي حبه‌اي وزن كمتر و ابعاد كوچك‌تري دارند. به يخساز خانگي، يخساز رو ميزي نيز گفته مي‌شود. استفاده از اين يخ ساز تنها محدود به منزل نيست، از اين يخساز مي‌توان در محل و دفتر كار نيز استفاده كرد.

در يخسازهاي رستوراني، كافي شاپي و صنعتي، ظرفيت توليد يخ بالا مي‌باشد. همچنين عملكرد اين يخساز ها تمام اتوماتيك بوده و دستگاه مستقيما به آب شهري وصل مي‌شود. در مكان‌هايي همچون رستوران، هتل و ... نياز به يخ در طول روز بسيار بيشتر از منزل مي‌باشد. از اين رو، مخزن يخسازي دستگاه يخ ساز رستوراني بيشتر از يخساز خانگي است.

يخسازهاي صنعتي نيز بيشتر در آشپزخانه‌هاي صنعتي و هتل‌هاي بزرگ و ... مورد استفاده قرار مي‌گيرند. حجم توليد يخ در اين يخ سازها به بيش از چند صد كيلو در طول شبانه روز مي‌رسد. در يخسازهاي حبه‌اي همانند يخچال‌هاي خانگي از موتورهاي هرماتيك به عنوان منبع برودتي استفاده مي‌شود.

دستگاه يخساز پودري

اين يخساز يخ پودري و برفكي شكل توليد مي‌كند. با توجه به اين كه يخ پودري سرعت بيشتري در خنك كردن و جذب گرما دارد، از يخ پودري اين دستگاه، در كشتارگاه‌هاي ذبح دام و طيور استفاده مي‌شود. لازم به ذكر است كه گوشت قرمز و همچنين گوشت طيور و ماهي ها به شدت در برابر گرما فاسد مي‌شوند. به هنگام كشتار براي خنك كردن سريع و جلوگيري از فاسد شدن گوشت انواع دام و طيور از يخ هاي پودري استفاده مي‌شود. استفاده ديگر از يخ‌هاي پودري مربوط به آبميوه فروشي‌ها و ... مي‌باشد كه براي خنك كردن سريع نوشيدني و ايجاد نوشيدني تگرگي از آن استفاده مي‌گردد.

يخساز صنعتي - مهتاب گستر

دلايل استفاده از دستگاه يخساز صنعتي

·        استفاده از دستگاه يخساز صنعتي باعث بهداشتي شدن محيط كار مي‌شود.

·        دستگاه يخساز صنعتي موجب افزايش راندمان كار شده و باعث منظم شدن محيط كار مي‌شود.

·        يخساز صنعتي با توجه به طراحي منحصر به فرد با تمامي محيط‌هاي قابل استفاده سازگاري دارد.

·        به كارگيري دستگاه يخساز صنعتي موجب كاهش مصرف برق شده و بسيار به صرفه مي‌باشد.

خريد يخساز صنعتي از 10 كيلو تا 1000 كيلو

براي خريد يخساز صنعتي با ظرفيت 10 كيلو تا 1000 كيلو، برخي نكات مهم را مي‌توان در نظر گرفت:

1. بررسي نيازها: ابتدا بايد نيازهاي خود را مشخص كنيد. آيا براي صنايع غذايي، رستوران‌ها، هتل‌ها يا صنايع ديگري استفاده خواهيد كرد؟ اين موضوع مي‌تواند نقش مهمي در انتخاب اندازه و ظرفيت يخساز صنعتي داشته باشد.

2. ظرفيت توليد يخ توسط دستگاه: بررسي ظرفيت توليد يخساز صنعتي بسيار مهم است. بايد مطمئن شويد كه ظرفيت توليد آن براي نيازهاي شما كافي است. آيا نياز به توليد يخ در حجم بزرگ داريد يا يخ به صورت مرتب و كم حجم توليد مي‌كنيد؟

3. كيفيت يخ توليدي: مطمئن شويد كه يخساز صنعتي قادر به توليد يخ با كيفيت بالا و بهداشتي است. اين امر بسيار مهم است، به ويژه اگر براي صنايع غذايي استفاده مي‌شود.

4. مصرف انرژي: در نظر داشته باشيد كه يخساز صنعتي انرژي زيادي مصرف مي‌كند. بنابراين، انرژي مصرفي و كارايي انرژتيكي دستگاه را بررسي كنيد و تماميت قيمت انرژي را در نظر بگيريد.

5. نگهداري و تعميرات: مهم است كه ميزان نگهداري و تعميراتي كه براي يخساز صنعتي لازم است را بدانيد.

6. قيمت و بودجه: قيمت دستگاه و بودجه موجود خود را در نظر بگيريد و به تحقيق در مورد قيمت‌ها و امكاناتي كه به همراه دستگاه‌ها ارائه مي‌شود بپردازيد. مطمئن شويد كه قيمتي كه پرداخت مي‌كنيد، به ارزش و كيفيت دستگاه مناسب باشد.

7. برند و شركت سازنده: اطمينان حاصل كنيد كه دستگاه از يك برند معتبر و توليد كننده با سابقه، همچون شركت مهتاب گستر تهيه مي‌شود.

8. خدمات پس از فروش: مهم است كه شركتي كه دستگاه را تهيه مي‌كنيد، خدمات پس از فروش مناسبي را ارائه كند. اطمينان حاصل كنيد كه شركت قادر به تامين قطعات يدكي، تعميرات و پشتيباني تكنيكي است.

9. استانداردها و مجوزها: بررسي كنيد كه آيا دستگاه داراي استانداردها و مجوزهاي لازم از سازمان‌هاي مربوطه مي‌باشد. اين نشانگرها كيفيت و اعتبار دستگاه را تعيين مي‌كنند.

توليد دستگاه يخساز صنعتي

مجموعه توليدي و صنعتي مهتاب گستر در زمينه توليد انواع دستگاه يخساز صنعتي به صورت حرفه‌اي در حال فعاليت است. شما هرگونه نيازي كه به انواع يخساز صنعتي و ديگر محصولات داشته باشيد توسط كادر مجرب و حرفه‌اي ما در كمترين زمان ممكن و با بهترين كيفيت به شما ارائه مي‌شود.

جهت كسب اطلاعات بيشتر در خصوص يخساز صنعتي و نحوه توليد آن و همچنين استعلام قيمت يخساز صنعتي به وب سايت مهتاب گستر مراجعه نماييد.

يخساز صنعتي - مهتاب گستر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۰۷:۴۰ توسط:شركت مهتاب گستر موضوع: نظرات (0)

اگزاست فن - مهتاب گستر

اگزاست فن - مهتاب گستر

اگزاست فن  (Exhaust Fan)

اگزاست فن به فني گفته مي‌شود كه بر خلاف فن‌هاي دمنده، هوا را مي‌كشد و از محيط خارج مي‌كند. به‌ طور معمول، اگزاست فن‌ها در دو حالت گردش هوا و يا خروج هوا استفاده مي‌شوند. در حالتي كه از اگزاست فن در گردش هوا استفاده شود، هوا پس از فيلتر شدن دوباره به محيط باز مي‌گردد.

از آنجا كه از اگزاست فن با هدف مكيدن هوا و خروج آن از محيط استفاده مي‌شود، اگزاست فن بايد قدرت مكش بالايي داشته باشد. از اين رو عموماً اگزاست فن‌ها داراي موتورهاي بسيار قدرتمندي هستند. در شرايط كاري ساده از اگزاست فن‌ها به جهت خروج هوا از محيط بهره‌برداري مي‌شود، اما در كاركردي ديگر از اگزاست فن‌ها به جهت ايجاد شرايط گردش هوايي بهره مي‌برند. به اين صورت كه اگزاست فن همراه با مكيدن هواي محيط، اين هوا را در اختيار فيلترهايي گذاشته تا بعد از طي شدن پروسه پاكسازي دوباره وارد محيط شوند.

از جمله موارد پر اهميت در نصب اگزاست فن‌ها، تكميل فرآيند تهويه در اتاق تميز مي‌باشد. جايي كه بايد جريان دائمي هوا از ورود تا خروج همراه با فيلتراسيون بالا صورت گيرد. اگزاست فن‌ها در اتاق تميز وظيفه خروج هواي توليد شده توسط هواسازهاي خاص اين محيط ها را بر عهده دارند.

اگزاست فن در اتاق تميز

از آنجايي‌كه خروج، ورود و گردش هوا در اتاق تميز بايد كنترل شده باشد، وجود اگزاست فن‌ در اين اتاق‌ها اهميت دو چنداني دارد. معمولاً در طراحي اتاق تميز، هوا پس از مراحل مختلف فيلتراسيون از هواسازها تأمين مي‌شود و از جايي مانند سقف وارد اتاق تميز مي‌شود و از سوي ديگر به وسيله اگزاست فن‌ها از اتاق خارج مي‌شود. حال اين هوا گاهي اوقات به‌ طور كامل به محيط بيرون داده مي‌شود و يا با توجه به طراحي و كاهش مصرف انرژي هواي خارجي از اتاق تميز و يا انرژي آن به سوي هواساز باز مي‌گردد.

معمولاً در اين‌گونه موارد از اگزاست فن‌هايي استفاده مي‌شود كه خود داراي فيلتراسيون همانند فيلتر هپا هستند. مجموعه توليدي و صنعتي مهتاب گستر مي‌تواند انواع اگزاست فن را براي اهداف مختلف طراحي و توليد كند.

انواع اگزاست فن

به طور كلي، دستگاه‌هاي اگزاست فن، به 3 دسته زير تقسيم بندي مي‌شوند:

1.     اگزاست فن سقفي

2.     اگزاست فن آكسيال

3.     اگزاست فن يوتيليتي

اگزاست فن سقفي

فن‌هاي سقفي در داخل سقف نصب مي‌شود و با مكش هواي محيط همانند هود آشپزخانه هوا را از محيط مورد نظر توسط داكت خارج مي‌كنند. اين فن‌ها اغلب هواي آلوده را به صورت موضعي از محيط خارج مي‌كنند ولي از مصرف پايين انرژي برخوردار هستند.

اگزاست فن اكسيال

فن‌هاي اكسيال يا محوري داراي يك فن محوري از نوع مكنده يا دمنده مي‌باشند كه اغلب هواي زيادي را با پرتاب كم و فشار كم تخليه مي‌كنند و صداي كمي توليدي مي‌كنند.

اگزاست فن يوتيليتي

فن يوتيليتي به فن‌هايي گفته مي‌شود كه به صورت مركزي در پشت بام خانه نصب مي‌شوند و هواي آلوده را از محيط مكش مي‌كنند و اين هواي خارج شده به وسيله داكت‌هاي مناسب به سمت خارج هدايت مي‌شوند.

البته اين فن‌ها از جهت نوع موتور به دو بخش تقسيم بندي مي‌شوند كه عبارتند از:

1.     آكسيال

2.     سانتريفيوژ

از نظر عملكرد مي‌توان اگزاست فن‌ها را به دو دسته تقسيم بندي كرد. نوعي كه هوا را خارج كرده و مدل فن‌هايي كه گردش هوا را در محيط ايجاد كرده و پس از فيلتر كردن و تميز كردن هوا، آن را به محيط باز مي‌گردانند.

اگزاست فن - مهتاب گستر

قطعات اگزاست فن

اگزاست فن سانتريفيوژ از جمله مهم‌ترين و اصلي‌ترين فن‌ها اگزاست به شمار مي‌رود كه شامل اجزاي مختلفي مي‌باشد. براي اين كه شما با اجزاي آن آشنايي بيشتري داشته باشيد در ادامه آنها را معرفي مي‌كنيم كه عبارتند از:

·        الكترو موتور

نيروي محركه اگزاست فن الكتروموتورهاي مي باشند، دقت داشته باشيد كه برند اين قطعه بايد بسيار عالي و معتبر باشد، چرا كه بيشتر قدرت و زحمت دستگاه روي اين قطعه مي‌باشد و به همين دليل بايد بهترين و مناسب‌ترين نوع و برند آن را روي فن قرار دهند. زماني كه شما مي‌خواهيد اين فن را خريداري كنيد بايد به درجه حفاظت الكتروموتور آن دقت بسياري داشته باشد، هر چه درجه آن بالاتر باشد بدون شك عمر آن هم بيشتر خواهد شد و به مدت طولاني‌تري براي شما كار خواهد كرد.

·        پروانه (فن)

قسمت اصلي كه در ساختار اگزاست فن وجود دارد پروانه يا همان فن مي‌باشد و هوا را مي‌تواند در درون دستگاه به جريان بيندازد. پروانه‌هايي كه در اين فن قرار مي‌گيرند بسته به اين كه در كدام يك از فن‌هايي اگزاست هستند داراي انواع مختلفي مي‌باشند. يكي از آنها بكوارد شعاعي مي‌باشد كه خود به تنهايي چهار دسته است و هر يك از آنها كاربرد و قدرت مختلفي دارد. شما بسته به اين كه فن مورد نظر خود را براي چه مكاني مي‌خواهيد به كار ببريد، پروانه آن هم در آن فن قرار داده شده است تا عملكرد خوبي داشته باشد.

تهيه مناسب‌ترين اگزاست فن

همان طور كه اشاره شد، شما با ويژگي‌هاي اگزاست فن آشنايي كاملي به دست آورديد و به خوبي مي‌توانيد بهترين نوع آن را تشخيص دهيد. اما نكته‌اي كه در اين مورد اهميت بسيار زيادي دارد و بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه شما مناسب‌ترين اين فن را براي محيط مورد نظر خود انتخاب كنيد. در واقع هر محيطي به يكي از فن‌هاي خاص و منحصر به فرد نياز دارد كه شما بايد بر اساس نوع محيط خود اگزاست فن مناسبي را انتخاب كنيد. اگر شما نمي‌توانيد بهترين نوع آن را تشخيص دهيد و نمي‌دانيد كدام يك از آنها براي محيط مورد نظرتان مناسب مي‌باشد. براي اين منظور، بهتر است با شركت صنعتي مهتاب گستر مشورت كنيد تا يكي از بهترين انواع اگزاست فن‌ها را به شما معرفي كنيم تا از خريد خود رضايت داشته باشيد. بر اين اساس شما مي‌توانيد يكي از بهترين انواع اگزاست فن‌ها را كه براي محيط مورد نظر شما، مناسب‌تر است را مورد استفاده قرار دهيد.

عوامل موثر در انتخاب و خريد اگزاست فن

انتخاب و خريد يك فن اگزاست، مي‌تواند تحت تأثير عوامل متعددي باشد. در زير، به برخي از عوامل مهم كه در انتخاب و خريد فن اگزاست نقش دارند، اشاره خواهيم كرد:

1. نوع و كاربرد: نوع و كاربرد مورد استفاده از فن اگزاست از عوامل اساسي در انتخاب آن است. به عنوان مثال، آيا شما نياز به اگزاست فن براي استفاده در محيط‌هاي صنعتي، تجاري يا خانگي داريد؟ همچنين، آيا نياز به اگزاست فن براي خنك كردن يك سيستم خاص (مانند سيستم‌هاي الكترونيكي يا كامپيوتري) يا تهويه هواي محيطي بيشتر داريد؟

2. ظرفيت و قدرت: ظرفيت و قدرت فن اگزاست نشان دهنده حجم هوايي است كه مي‌تواند حركت دهد. اين عوامل مهم در تعيين قدرت خنك كنندگي و تهويه هوا توسط فن است. بسته به نياز خود، بايد اندازه و ظرفيت مناسبي را انتخاب كنيد.

3. راندمان و ميزان صدا: راندمان فن اگزاست تعيين كننده مقدار هواي متحرك است كه توسط آن توليد مي‌شود. بايد به راندمان بالا و مصرف انرژي كمتر دقت كنيد. همچنين، ميزان صدايي كه فن توليد مي‌كند هم مهم است، بنابراين فني با سطح صداي كمتر ممكن است براي استفاده‌هايي مانند كاربردهاي خانگي يا در محيط‌هايي كه نياز به سكوت دارند، مناسب‌تر باشد.

4. طراحي و ابعاد: طراحي و ابعاد اگزاست فن بايد با محل نصب و فضاي موجود سازگاري داشته باشد. به عنوان مثال، آيا فضاي كافي براي نصب يك فن بزرگ وجود دارد يا آيا نياز به فن‌هاي كوچك‌تر و سبك‌تري است؟ همچنين، فكر كنيد كه آيا نياز به فن با ابعاد و شكل خاصي داريد يا خير.

5. كيفيت و قابليت اطمينان: برند و كيفيت اگزاست فن نقش مهمي در عملكرد و قابليت اطمينان آن دارد. انتخاب يك برند معتبر و محبوب و اطلاعات درباره تجربيات كاربران قبلي مي‌تواند به خريد صحيح كمك كند.

6. قيمت: قيمت اگزاست فن نيز در انتخاب نقش مهمي ايفا مي‌كند. اين كه بودجه مورد نظر شما براي خريد فن چقدر است و با توجه به قابليت‌ها و نيازهايتان، قيمت مقرون به صرفه‌اي را براي خود مشخص كنيد.

در نهايت، در هنگام انتخاب و خريد فن اگزاست، بهتر است از بررسي و مقايسه مشخصات فن‌هاي مختلف، مطالعه نقد و بررسي‌ها و مشاوره با متخصصان مجرب شركت مهتاب گستر بهره بگيريد تا انتخاب بهتري داشته باشيد.

خريد اگزوز فن مناسب

هر چند انتخاب اگزوز فن، خريد و نصب اگزاست فن نياز به تجربه و تخصص دارد، اما با مطالعه اين مقاله اميدواريم بتوانيد هواكش مناسب را براي مكان خود انتخاب كنيد. براي انتخاب اگزاست فن يا فن دمنده دو مشخصه اصلي را بايد بدانيم؛ فشاري كه اگزوز فن بايد تامين نمايد و دبي يا حجم هوايي كه اگزوز فن بايد جابجا نمايد كه معمولاً با واحد متر مكعب بر ساعت يا فوت مكعب بر دقيقه (CFM) بيان مي‌شود. با داشتن اين دو آيتم مي‌توانيد به كاتالوگ شركت سازنده اگزوز فن مراجعه كرده و دستگاه مورد نظر را انتخاب كنيد. اگر قرار باشد كه فن براي خنك نگه داشتن فضا هم به كار گرفته شود، عوامل ديگري چون بار حرارتي فضا، چگالي هوا و دماي هوا و ... نيز اهميت پيدا مي‌كند.

اگزاست فن - مهتاب گستر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۱:۵۰ توسط:شركت مهتاب گستر موضوع: نظرات (0)